Jakie najtaniej naprawić?

Z naprawami i serwisem samochodów jest wiele problemów. Z czego to wynika? Z dostępności części oraz stopnia zaawansowania pojazdu. Nie jest wszak dla nikogo żadną tajemnicą, że im nowocześniejszy samochód, tym bardziej naszpikowany wszelkiego rodzaju elektronika. Jeśli się coś zepsuje, to niekiedy są duże problemy z naprawą, bowiem nie każdy warsztat samochodowy się podejmuje tego typu serwisu. Oczywiście mniej problematyczne są stare rocznikowo samochody, tylko że takie są zdecydowanie mniej komfortowe jeśli chodzi o jeździe – szczególnie, gdy mowa o podróżach na duże odległości. W tym wszystkim trzeba też podzielić samochody na marki i kontynenty. Najdroższe w naprawie są bowiem samochody pochodzenia amerykańskiego (niedostępne w pospolitej dystrybucji na Starym Kontynencie), drogi serwis wiąże się także z Toyotą, Hondą i Mitsubishi – czyli z samochodami pochodzenia japońskiego. Za to najtańsze w serwisie są Fiaty i samochody niemieckie, uważane za standardowe (wykluczając Audi, BMW i Mercedesa). Starsze modele Volkswagena lub Opla na pewno niebędą kosztowały wiele jeśli się cokolwiek zepsuje. Podobnie zresztą jest wtedy, gdy będziemy chcieli serwisować samochody z grupy VW, czyli z Seatami i Skodą. Tutaj wiele pomaga fakt, iż Niemcy to nasi sąsiedzi, toteż mamy zdecydowanie łatwiejszy i szybszy dostęp do części samochodowych najpopularniejszych niemieckich marek. Dlatego jeśli mówimy o ekonomii i samochodach, to warto inwestować z niemieckie pojazdy.