Po zakupie zawsze napraw

Kupowanie samochodu na rynku wtórnym zawsze niesie ze sobą pewne ryzyko i koszta związane z naprawa kilku ważnych elementów. Amortyzatory, pasek rozrządy, filtry paliwa – to elementy, które zawsze należy wymienić. Nawet wtedy, gdy sprzedawca nas zapewnia, ze wszystko to zostało już wymienione. W rzeczywistości musimy się pilnować, bowiem pokpienietego zagadnienie może się wiązać z dużo poważniejszymi konsekwencjami. Jakimi? Poważnymi awariami pojazdu,a późniejsze naprawy mogą nas kosztować dużo więcej, niźli jesteśmy w stanie sobie to wyobrazić. Na pewno inwestycje w samochody na rynku wtórym pociągają za sobą większe koszta, niźli cena samego samochodu. Zaczyna się bowiem od zapłaty za pojazd osobie sprzedającej, później dochodzą koszta płacenia podatku od umowy kupna sprzedaży, następnie pojazd należy przerejestrować w stosownym urzędzie. Samochody kupione poza granicami kraju rejestruje się wraz z akcyzą, co daje niemałe koszta. Do tego należy doliczyć ubezpieczenie pojazdu i jeśli to wszystko podliczyć, to robi się nam całkiem spora kwota. Wielu nabywców samochodu ignoruje fakt solidnego przeglądu i wymiany niektórych części samochodu zaraz po jego zakupie. Ten proces przekłada się na czas późniejszy, często jednak jest już później zbyt późno, by naprawić tylko te pomniejsze części. Nieraz ignorowanie tego tematu kończy się poważnymi awariami. Specjaliści mówią, że w zależności od rocznika samochodu, niekiedy trzeba sobie do prawdziwej ceny doliczyć nawet jedną trzecią wartości pojazdu, bo tyle kosztuje solidny serwis.